مشاوره فروشگاه، هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

ارائه دهنده خدمات مشاوره، آموزش و ممیزی هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای

ارائه دهنده خدمات مشاوره، آموزش و ممیزی هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای

مشاوره فروشگاه، هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

دکتر مال drmall.ir

مجموعه‌ای است از کارشناسان خبره و متخصص در صنعت خرده‌فروشی، که هدف آنها استانداردسازی فرایندهای مدیریتی و عملیاتی فروشگاههای زنجیره‌ای، هایپرمارکت‌ها و سوپرمارکت‌ها است.
Www.hypermarketing.ir
این گروه با بیش از یک دهه تجربه علمی و عملی، از طریق عارضه‌یابی، استانداردسازی، آموزش، جاری‌سازی، راهبردی و ممیزی دوره‌ای، باعث رونق کسب و کار فروشگاههای بزرگ و کوچک و افزایش فروش آنها می شود. دکتر مال با دارا بودن دو دپارتمان مشاوره و آموزش کاربردی، خدمات خود را که برگرفته از استانداردهای جهانی خرده‌فروشی است عرضه نموده و آماده همکاری با کلیه فروشگاههای زنجیره‌ای و هایپرمارکت در سطح کشور ایران و کشورهای آسیای مرکزی می‌باشد.
با دارا بودن ۴ دپارتمان آموزش مشاوره تحقیق و اجرا....


مشاوره هایپرمارکت و فروشگاه زنجیره ای

آماده همکاری با مجتمع های چند منظوره مراکز خرید فروشگاه های مختلف هایپرمارکت ها دپارتمان استورها مال ها و فود کورت های مختلف


گروه تخصصی دکتر مال DrMall

با مدیریت: علی خویه
18سال تجربه ی اجرایی موفق در زمینه ی مشاوره و اجرای طرح های مهندسی فروش در فروشگاه معتبر ایران
برخی از فروشگاه هایی که افتخار همکاری با آن ها را داشته ایم:


1- فروشگاه های زنجیره ای شهروند و غرفه های داخلی پوشاک و لوازم خانگی و ...
2- مشاوره و مجری برنامه های فروش بازاریابی و برندینگ در مجموعه فروشگاه های هاکوپیان
3- مشاور و مدرس فروشگاه اکسیر میدان ونک و مجموعه آقای تراب
4- مشاور و مدرس و مجری فروشگاه های زنجیره ای اتکا در زمینه فروش آموزش و ....
5- مشاورو مدرس فروشگاه زنجیره ای هایپر استار
6- مشاور مجموعه فروشگاه های نوین چرم
7- مشاور مجموعه فروشگاه های چرم مشهد
8- مشاور و مدرس فروشگاه های رویال
9- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه
10- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های دارکوب در استان های مختلف
11- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های برند مای
12- مشاور و مجری و مدرس مجموعه فروشگاه های فایتر
13- مشاور و مدرس مجموعه فروشگاه های لاوین
14- مشاور و مدرس و مجری مجموعه فروشگاه های فرشته
15- مشاورمجری و مدرس مرکز خرید لاوین
16- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید نگاه
17- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ساوالان
18- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید ستاره در چند استان
19- مشاور مجری و مدرس مرکز خرید خلج فارس بندر بوشهر تهران ساری و...
20- مشاور و تدریس در مرکز خرید پالادیوم
21- مشاور و مدرس فروشگاه های مختلف کوچک و بزرگ در سراسر ایران در حوزه های لوازم خانگی پوشاک مبلمان آرایشی و بهداشتی غذایی سیسمونی تزیینات دکوراسیون لوستر صوتی تصویری لوازم برقی صنعتی ساختمانی طلا و جواهرات و ....
22- مرکز خرید پالادیوم
23-دپارتمان استور روشا
کتاب مدیریت فروشگاه ، چیدمان و مهندسی فروش نویسنده:علی خویه _ مدیر گروه تخصصی دکتر مال
مدیریت فروشگاه، مدیریت خرده فروشی اصول و تکنیک های فروشگاه داری و مغازه داری چیدمان فروش، مدیریت فروش، مدیریت فروشگاه های زنجیره ای، اصول و تکنیک های سوپرمارکت داری و مدیریت سوپرمارکت و مغازه های خرده فروشی، تجهیزات و مواد غذایی، پزشکی، آرایشی، بهداشتی، مصالح صنعتی و ساختمانی،کیف و کفش و پوشاک، تجهیزات صوتی تصویری و منزل، دکوراسیون و معماری فروشگاه ها و محل کسب و کار های مختلف

رازهای طراحی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی

رازهای طراحی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی

خرده‌فروشان به خوبی می‌دانند که چگونه از قدرت طراحی برای وسوسه کردن بازدید کنندگان به خرید بیشتر استفاده کنند.

برای اینکه بتوانیم افرادی را که وارد فروشگاه ما می‌شوند تشویق به خرید کردن کنیم لازم است به مواردی ساده اما مهم در طراحی فروشگاه توجه کنیم. در ادامه به تعدادی از این نکات اشاره شده است.

۱) ویترین فروشگاه باید بدرخشد. خیلی از خرده‌فروشان کوچک به چیدمان ویترین خود توجهی نمی‌کنند و به جای آن تلاش می‌کنند طراحی داخل مغازه را موردتوجه قرار دهند. این استراتژی اشتباهی است. همانطور که چشمان ما پنجره‌ای به روح ما هستند، ویترین فروشگاه چشمان آن هستند و روح فروشگاه را به بازدیدکننده نشان  می‌دهند.

برای آنکه ویترین جذابی داشته باشیم بهتر است یک تم (theme) رنگی داشته باشیم تا از طریق آن توجه مشتریرا جلب و تصویر کلی فروشگاه را به او نشان دهیم. همچنین بهتر است از چیدمان شلوغ در ویترین خودداری کنیم زیرا زمانی که تعداد زیادی از اجناس در ویترین قرار می‌گیرند ارزش آنها در نگاه مشتری احتمالی پایین می‌آید.

۲) تصویر اولیه مشتری از فروشگاه بسیار مهم است. زمانی که مشتری وارد فروشگاه می‌شود، اولین تصویری که ازفروشگاه در ذهنش ساخته می‌شود باید آنقدر قدرتمند و جذاب باشد که پاهای او سست شود و نتواند به راحتیفروشگاه را ترک کند. در غیر این صورت ممکن است مشتری پس از ورود به فروشگاه به سرعت از آن خارج شود. برای مثال فروشگاه‌های بزرگ سعی می‌کنند در همان ورودی‌شان، محصولات ویژه‌ای را که شامل تخفیف‌های جذاب برای مشتری شده‌اند، قرار دهند.

یکی از نکاتی که در خرده‌فروشی‌های کوچک رعایت نمی‌شود این است که جلوی ورودی فروشگاه قفسه‌هایی با ارتفاع زیاد قرار می‌گیرند که جلوی دید مشتری را می‌گیرند. مشتری احساس می‌کند با دیواری بزرگ مواجه شده که راه عبوری از آن وجود ندارد پس بهترین و تنها راه را درب خروجی فروشگاه می‌بیند.

۳) مشتری را به سمت راست هدایت کنید. خرده‌فروشان باید فروشگاه خود را به شکلی طراحی کنند که خریداران  پس از ورود، به سمت راست کشیده شوند. بنابراین طراحی سمت راست ورودی بسیار مهم است زیرا طبق تحقیقات انجام شده مشتریان ترجیح می‌دهند در یک فروشگاه در جهت خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کنند. استفاده از رنگ‌های درخشان و رایحه‌های خوشبو باعث می‌شود که مشتری حس خوبی پیدا کند و سفر خود را به درون فروشگاه آغاز کند.

۴) مقصد مشتری کجاست؟ معمولاً در خرده‌فروشی‌ها به ابتدای مسیر حرکت مشتری توجه می‌شود اما برای پایان  این مسیر برنامه‌ای وجود ندارد. قفسه‌ها در ابتدا زیبا و شیک هستند اما در انتها کثیف و نامرتب. باید توجه داشته باشیم که مشتری در فروشگاه‌ ما سفری را تجربه می‌کند که مقصد این سفر به اندازه مبدا آن حائز اهمیت است. حتی خرده‌فروشان باهوش محصولات کلیدی و قابل توجه خود را در انتهای مسیر حرکت مشتری قرار می‌دهند تامشتری برای رسیدن به آن محصولات مجبور باشد مسیری را طی کند و ضمن آن به دیگر محصولات نیز توجه کند.

۵) به مشتری وقت استراحت بدهید. یکی از پژوهش‌هایی که در زمینه الگوهای خرید انجام شده نشان می‌دهد که مشتریان حداقل به ۲۰ درصد از اجناس داخل فروشگاه توجهی نمی‌کنند. یکی از دلایل این عدم توجه، راهروهای بلند هستند که باعث می‌شوند مشتری خسته شود و تمرکز خود را برای دیدن تمام اجناس از دست بدهد. کوتاه کردن راهروها و ایجاد فواصلی بین آنها سبب می‌شود که مشتری وقت استراحت کردن داشته باشد و برای رفتن به  راهروی بعدی تمرکز اولیه خود را مجدداً به دست آورد.

با رعایت این نکات و سایر نکات مرتبط با طراحی فروشگاه می‌توانید تجربه بهتری برای مشتری رقم بزنید و فروشخود را نیز بالاتر ببرید. لازم نیست برای طراحی از وسایل و تجهیزات گران‌قیمت استفاده کنید بلکه استفاده درست و اصولی از قابلیت‌های طراحی می‌تواند فروشگاه شما را به مکانی جذاب برای خرید کردن تبدیل کند.

زهرا جورابلوhamshahrionline.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی